7 روش برای تقویت موهای سرتان

7 روش برای تقویت موهای سرتان

C:\Users\hp\Desktop\1.jpg

لحظه‌ای خود را بدون مو تصور کنید! فقط در این صورت است که می توانید تأثیر مو در زیبایی تان را در نظر بگیرید. معمولاً افراد آن گونه که باید به سلامت موهایشان اهمیت نمی دهند و هیچ روتین مخصوصی برای رسیدگی به این عضو از بدن ندارند. تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه رویکردی برای سالم ماندن موهایتان در نظر دارید؟ آیا موهایتان به اندازه پوستتان مورد توجه واقع می شود؟

در حالی که ژنتیک نقش اساسی در سلامت و ظاهر موی شما دارد، رژیم شما، آب و هوا، آلودگی و رویکرد کلی شما در مراقبت از مو نیز بسیار مهم است. اگر به این 7 نکته که در ادامه فهرست کرده‌ایم توجه کنید، به احتمال قوی موهای سالم تری خواهید داشت :

  1. تزریق پروتئین در بدن

یک رژیم غذایی مناسب، عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است، بنابر این حداقل روزانه 45 گرم پروتئین بخورید. منابع خوب عبارتند از :

  • گوشت بدون چربی
  • مرغ
  • ماهی
  • لوبیا
  • محصولات لبنی کم چرب
  • تخم مرغ

رژیم های غذایی با پروتئین نا کافی می توانند منجر به ضعف، شکنندگی مو و از بین رفتن رنگ مو هم چنین ریزش مو شوند.

C:\Users\hp\Desktop\2.jpg

  1. دومین ماده معدنی غنی بعد از آهن، زینک

کمبود زینک (روی) در بدن، می تواند باعث ریزش مو شود. برای حفظ سلامت مو و مبارزه با ریزش موی خود می توانید آجیل و دانه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

موارد زیر را به مقدار فراوان بخورید و بنوشید :

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • مقدار زیادی آب تمیز و فیلتر شده

یک مکمل مولتی ویتامین یا روی می تواند رژیم غذایی شما را در صورت لزوم تقویت کند.

  1. اُمگا برای سلامت موهای شما خوب است

افزایش مصرف اسیدهای چرب اُمگا 3 ممکن است فولیکول های مو و غدد چربی شما را تحریک کند. اگر چه این باعث رشد موهای شما نمی شود، اما ممکن است سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

اسیدهای چرب اُمگا 3 در ماهی های آب های سرد مانند : ماهی سالمون، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع خوب دیگر برای سلامت موها عبارتند از :

  • تخم کتان
  • ماست
  • پنیر
  • سالاد
  • غلات
  1. شامپوی مناسب را انتخاب کنید

استفاده از شامپو و حالت دهنده اشتباه، آسیب قابل توجهی به موها خواهد زد. به دنبال محصولاتی باشید که متناسب با نوع موهای شما – چرب، طبیعی یا خشک باشند و برای هر مشکلی مانند شوره سر دنبال راه حلی باشید.

سعی کنید از شامپوهایی با ترکیبات آمونیوم لوریل سولفات و سدیم لوریل سولفات پرهیز کنید و به یاد داشته باشید، هزینه لزوماً کیفیت محصول را نشان نمی دهد و سلامت موهایتان را تضمین نمی کند.

C:\Users\hp\Desktop\3.jpg

  1. تعیین روتین مراقبت از مو بسته به نوع موها

رسیدگی به موها پس از شستشوی آنها، مرحله مهمی برای نرم و براق نگه داشتن موهای شماست. محصولات مراقبتی زیادی هم‌چون نرم کننده ها، حجم دهنده ها و سرم های مو برای بهبود موها و کاهش آسیب آن ها در برابر شانه و سشوار وجود دارد. سعی کنید حتماً از این محصولات بهره بگیرید. برای مثال قبل از سشوار موهایتان استفاده از سرم دو فاز مو می تواند آسیب های وارده از سشوار را کم کند و این در بلند مدت به نفع موهای شما خواهد بود. سرم مو دو فاز دیفرنت می تواند پیشنهاد خوبی از بین سرم های مو باشد.

  1. به درستی بشویید و شانه بزنید

بسیاری از افراد این نکته را در مورد موهایشان رعایت نمی کنند و شانه و شستشوی موها را کم اهمیت در سلامت مو می دانند. قوانین استاندارد برای شستن موها و شانه کردن آن ها عبارتند از :

  • موهای خود را بیش از یک بار در روز نشویید.
  • به اندازه کافی از محصول برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید.
  • از آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای شستشوی مو استفاده نکنید.
  • وقتی مو خیس است به آرامی رفتار کنید، زیرا سه برابر در برابر شکستگی آسیب پذیر است.
  • موهای مرطوب را بیش از حد با حوله مالش ندهید.
  • برای شانه زدن از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید، اما خیلی شانه نزنید.
  1. نکات مربوط به نگهداری مو

این نکات را برای حفظ سلامت موهایتان به خاطر داشته باشید :

  • هنگام خشک کردن با کم‌ترین میزان گرما شروع کنید و در صورت لزوم به تدریج گرما را افزایش دهید.
  • اجازه دهید تا جایی که ممکن است در هوای محیط خشک شود.
  • در صورت امکان، برای رنگ کردن موها به آرایشگاه معتبر مراجعه نمایید و از رنگ موهای تیره تر استفاده کنید.
  • برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون، اغلب پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • موهای خود را مرتباً کوتاه کنید. هر 10 تا 12 هفته، برای سلامت موها و جلوگیری از موخوره زدن.

C:\Users\hp\Desktop\4.jpg

 

هر گونه کپی برداری از قالب و مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.